Zacznij zarabiać na współpracy z Enzim – Wywiad z twórcami nowej polskiej marki.

ZAPRASZAMY DO SŁUCHANIA

Listen to “Zacznij zarabiać na współpracy z Enzim – Wywiad z twórcami nowej polskiej marki.” on Spreaker.

Lub posłuchaj na You Tube:

Temat: transcrypcja

Twój kod: 2020/6

Podcast2

Firma Enzim jest to firma, która od 2017 roku działa w branży czystości. Produkuje środki czystości, które są nie tylko najwyższej jakości, ale również mają niesamowitą skuteczność. Dzisiaj są z nami Natalia i Arek. Prywatnie małżeństwo, które swoją pasję i zamiłowanie do działania dzielą wspólnie w pracy zawodowej. Zawodowo Natalia jest prezesem firmy Enzim, a Arek jej wiceprezesem. W dzisiejszym odcinku dowiemy się, jak powstała firma Enzim, skąd w ogóle pomysł, aby założyć własną firmę w branży czystości, jak to się ma do studiów i historii życia Natalii i Arka oraz, przede wszystkim, o tym, dlaczego warto dołączyć do zespołu firmy Enzim i zostać jej dystrybutorem. Tak więc zapraszam wszystkich do tego odcinka.

Witam cię, Natalio. Na początku chciałabym z tobą porozmawiać o tym, jak zaczęła się historia firmy Enzim. Wiemy, że jest to historia waszej miłości, bo to właśnie w waszym związku zrodził się pomysł, aby stworzyć nową markę. Chciałabym zapytać się, skąd pomysł na firmę Enzim i jak zaczęliście budowanie tej marki?

Natalia: Jeżeli chodzi o nazwę, to właściwie było to dla mnie kluczowe, ponieważ na studiach bardzo dużo uczyłam się o tym, jak stworzyć nazwę i jak nie popełnić gafy. Zapadło mi w pamięć, że pojawiły się kiedyś na rynku takie marki, które były potężnym faux pas na innych rynkach zagranicznych, bo jedne słowa w danym kraju znaczą co innego w drugim kraju i firma musiała wycofywać całkowicie produkt ze względu na nazwę. Dziś tutaj bardzo skupiliśmy się na tej nazwie i najprostszą linią myślenia było to, żeby zrobić coś, co każde środki zawierają, jakieś słowo. Poszliśmy tą drogą i zobaczyliśmy, że każde środki czystości mają w sobie enzymy. No i tą drogą idąc, zobaczyliśmy jakby ten enzym brzmiał w innych językach, czy tak samo. Czy jeżeli ja powiem w Polsce enzym i powiem w Wielkiej Brytanii lub na Litwie, Łotwie, czy ktoś w ogóle będzie wiedział, w jakiej branży to jest. I stąd enzym, uniwersalna nazwa w każdym kraju i część składowa wszystkich produktów chemicznych.

To jest niesamowite. Jak sobie na to wszystko spojrzymy, to enzym rzeczywiście jest składową każdego produktu służącego do czystości, do utrzymania czystości. Myślę sobie, jak to się stało? Skoro już znam twoją wizję, twoją historię tego, jak u ciebie zrodził się ten pomysł i skąd u ciebie chęć założenia własnej marki, to zastanawia mnie, skąd ten pomysł u Arka. Kiedy to się tak naprawdę zrodziło?

Natalia: Mój mąż, Arkadiusz, tak jak już wcześniej mówiłaś, przez pięć lat pracował za granicą w branży gastronomicznej i, wracając tu, poznaliśmy się i zaczęliśmy szukać wspólnej drogi, którą moglibyśmy pójść i nie musieć osobno spędzać czasu. On z racji tego, że był w branży gastronomicznej, zauważył, że standardy, które obowiązują w Wielkiej Brytanii, w Polsce są różne. Jednak tutaj na naszym polskim rynku sprzedawane są produkty raczej chemii gospodarczej, natomiast zagranicą jest to w pełni unormowane i sprzedają się produkty jednak z chemii profesjonalnej. Zbadaliśmy rynek, zobaczyliśmy, jak to procentowo wygląda i stwierdziliśmy, że jest duże pole do zdobycia.

Tak jak mówisz, jest duże pole do zdobycia, ale tym polem są również ludzie. Ludzie, którzy w waszej firmie tworzą zespół, zgrany zespół. Zespół, który może na siebie liczyć, któremu na każdym etapie pracy okazuje się wsparcie i w kryzysowych sytuacjach służy się pomocą. Właśnie takim zespołem jesteście. W jaki sposób w firmie Enzim buduje się właśnie te więzi?

Natalia: Jest taka rzecz, której nie widać na stronach internetowych albo nie widać nawet w katalogach. Nawet nie widać tego na naszych wspólnych spotkaniach z klientem. Jest to mianowicie to, ze Enzim to naprawdę jest praca zespołu. Nad każdą jedną drobnostką pracuje zespół i każdy może swoje uwagi, propozycje dać. Efekt tej pracy, tej współpracy naszej i pracy nad każdym jednym detalem jest widoczny na końcu. I tego nie da rady pokazać w trakcie prezentacji. Naprawdę to jest wyjątkowość, jeżeli chodzi o taki proces tworzenia tych produktów.  Tak jak pracujemy na miejscu w zespole, tak później traktujemy naszych dystrybutorów. To jest wyjątkowe, bo raczej teraz wszystko dookoła zmierza do takiej komercjalizacji, do braku indywidualnego podejścia. Tutaj na pewno nasz klient może liczyć na to, że będzie indywidualnie z nami rozmawiał. Będziemy z nim współpracować. Na pewno poczuje się częścią zespołu.

Powiedziałaś nam, jak ważne są więzi w waszym zespole i dlaczego stawiacie na to, aby między waszymi pracownikami, dystrybutorami budowały się relacje, które wspierają i pomagają efektywniej rozwijać się w waszej firmie. Teraz chciałabym się dowiedzieć, skąd w ogóle pomysł na to, żeby skupić się na środkach czystości i dlaczego właśnie zechcieliście działać w tej branży?

Natalia: Dlaczego środki czystości? Dlatego, że to się łączy z tym, że bardzo dbam o tę sferę życia. Jest to dla mnie ważne, w jakim otoczeniu przebywam. Żeby to otoczenie było schludne, czyste. Połączyłam czystość z tym, że chcę się rozwijać twórczo.

Skoro mówisz, że sprzątanie jest twoją pasją, lubisz życie w czystości, to wiemy, że rzeczywiście robisz to z zamiłowania. Natomiast zastanawia mnie, czy w tym wszystkim, w tej całej pasji, w tych wielkich ideałach, które towarzyszą wam podczas tworzenia firmy Enzim, jest jeszcze dbanie o to, aby wciąż się rozwijać? Jak to jest u ciebie i uArka? Czy wy nadal, mimo tego, że już tyle serca, czasu i energii włożyliście w tę pracę, rozwijacie się? Jak to jest?

Natalia: Na pewno nas mocno to wszystko rozwija. Cały czas poznajemy nowych ludzi, naszych dystrybutorów. Widzimy, jak bardzo są zaangażowani w promocję naszej marki. To jest bardzo przyjemne, kiedy widzi się, że twoje dziecko jest oddawane w dobre ręce i jest promowane na rynku.

Czy poza tym, że ten biznes was rozwija i że możecie się tutaj otwierać na nowych ludzi, jak wspomniałaś, czy was satysfakcjonuje? Czy nadal jesteście pełni energii? Jesteście nadal z niego zadowoleni, dumni z tego, co do tej pory udało wam się zrobić?

Natalia: Jesteśmy zadowoleni. Na pewno dużo satysfakcji mamy z tego, że jednak to, co robimy, podoba się, działa, przede wszystkim działa i jest skuteczne. Ludzie naprawdę sami utożsamiają się z tymi produktami.

Przychodzi mi na myśl jeszcze jedno pytanie. Tak naprawdę wasz layout i cała szata graficzna powstała w nieco śmieszny, przezabawny sposób. Można powiedzieć, że stworzyła się trochę tak, jak tworzyły się te największe firmy. Nie będę już tu wymieniać nazw najbardziej znanych firm na świecie. One też tworzyły się w taki nietuzinkowy sposób. Może zechcesz opowiedzieć słuchaczom o tym, jak w śmiesznych warunkach powstały wasze pierwsze projekty?

Natalia: Wylaliśmy swoje talenty twórcze na papier, bo żadne z nas nie posiada umiejętności profesjonalnych, graficznych. Powstało przy kawie, wzięliśmy kartkę. Planowaliśmy, aby to logo było mocne, solidne. Żeby osoba, która patrzy na nie, miała poczucie, ze jest to silna marka. Chcemy, żeby szło to w głębokość, a nie w szerokość. Tak samo wygląd marki chcielibyśmy, żeby był jak najbardziej surowy. Siedliśmy, wzięliśmy kartkę i najprostszym sposobem wymyśliliśmy właśnie taki kształt. Chcieliśmy podkreślić, że jest to marka polska.

Mówisz, że chciałabyś podkreślić, że jest to marka polska. Obecnie wiemy, jak niezwykle ważne jest to, żeby pielęgnować kulturę polską, bo coraz częściej mamy do czynienia z tym, że zalewa nas rynek zagraniczny i staramy się utrzymać nasze polskie, najbardziej wartościowe produkty. Nawet coraz więcej celebrytów propaguje tę polskość w produktach, z których korzysta na co dzień. Jak to jest właśnie z tym promowaniem marki w polskiej firmie Enzim?

Natalia: Liczy się dla nas to, że nasze produkty są wyprodukowane w Polsce. Wszelkie komponenty są z Polski. Oczywiście te, które są dostępne w Polsce, bo jedna setna produktów jest sprowadzana. Zależało nam, żeby to był dobry produkt polski.

Natalio, gdybyś miała teraz tutaj naszym słuchaczom, w szczególności tym, którzy są zainteresowani, chcieliby zostać dystrybutorami firmy Enzim, powiedzieć, dlaczego warto zostać dystrybutorem w waszej firmie i dlaczego warto dołączyć do zespołu?

Natalia: Na pewno pierwszą rzeczą jest to, że każdy partner może czuć się bezpieczny, jeżeli chodzi  o jakość produktów. Ma gwarancję, że one się same obronią. Nie musi się bać tego, jak to będzie wyglądało w momencie, kiedy wyjdzie do klienta. Druga sprawa, czyli to, co już mówiłam, może liczyć na nasze pełne wsparcie relacyjne.

W drugiej części naszej rozmowy będziemy rozmawiać z Arkiem. Tak jak wspomniałam wcześniej, Arek w tej firmie jest wiceprezesem. Na co dzień zajmuje się wszystkim, co tyczy się każdej dziedziny tej firmy. Począwszy od budowana relacji z dystrybutorami, a skończywszy na kwestiach finansowo-decyzyjnych. Dla Arka życie i praca w firmie Enzim jest niewątpliwie pasją. Tym, czemu oddaje całe swoje serce. Poznajmy dzisiaj punkt widzenia Arka i dowiedzmy się, dlaczego warto zostać dystrybutorem w firmie Enzim.

Arku, na początku chciałabym dowiedzieć się, co trzeba zrobić, żeby zostać takim dystrybutorem? Czy trzeba posiadać jakieś specjalne umiejętności, kwalifikacje, czy po prostu każdy, kto tak naprawdę chciałby, ma chęć, może nim zostać?

Arek: Każdy może sprzedawać środki czystości. Są to może na pierwszy rzut oka skomplikowane rzeczy, te profesjonalne środki czystości, wszystkie rozwiązania, które my proponujemy, ale jak znamy już całą specyfikę produktów, to korzystanie, jak i sprzedaż, naprawdę wychodzą bardzo prosto.

Zakładamy, że zdecydowałam się i chciałabym zostać takim dystrybutorem. Jak wygląda moja praca na początku? Co jako Enzim gwarantujecie, co mi dajecie oraz co byście mi na początku tej drogi poradzili?

Arek: Na samym początku, oczywiście, najważniejsza jest sama decyzja, że to jest to, czym chcę się zajmować. Zobaczyć, jak od środka to wszystko wygląda, w sensie klientów końcowych. Jest to naprawdę bardzo duży rynek, który rozrasta się naprawdę bardzo szybko. Rozmawiam z dystrybutorami, z którymi współpracujemy teraz w Polsce, którzy zaczynają dopiero i oni zawsze twierdzą, ze środki czystości były, będą i są potrzebne zawsze.

Niewątpliwym atutem waszej firmy w pracy z dystrybutorami jest to, że zapewniacie cały, że tak powiem know-how. Dbacie o to, żeby dystrybutor miał pełne profesjonalizmu podejście do swojej pracy. Dzięki waszym staraniom taki profesjonalizm osiągają. Co przede wszystkim się dzieje i za jaką przyczyną ten profesjonalizm wciąż jest podtrzymywany a jakość usług jest na najwyższym poziomie?

Arek: Na naszej stronie internetowej można odszukać wszelkie materiały, które są potrzebne dystrybutorowi, jak i klientowi końcowemu. Cały czas poszerzamy ten asortyment materiałów, które są tam dostępne. Poza tym służymy chętnie pomocą w zakresie naszych produktów. Tak jak wcześniej mówiłem, pytania zawsze się pojawiają, a my staramy się jak najszybciej udzielić odpowiedzi, aby wszystkie strony były zadowolone.

Całe know-how jest niezwykle ważne do tego, żeby w profesjonalny sposób rozpocząć tę przygodę, promować firmę oraz budować jej markę, bo na to bez wątpienia wpływa świadomość marki. To właśnie ludzie są najlepszym wizerunkiem marki, ale zastanawia mnie jeszcze jeden atut, o którym należałoby powiedzieć. Wasi dystrybutorzy mają wyłączność terytorialną. To jest tak, że możemy być spokojni o nieuczciwą konkurencję, pracując dla firmy Enzim?

Arek: Tak, oczywiście. Z tymże zaznaczę tutaj, że dbamy o rejonizację dystrybutorów. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że w mieście obok siebie będzie dwóch dystrybutorów i będą się rodziły przez to jakieś nieporozumienia. Dajemy gwarancję tego, że nie pojawi się żaden inny dystrybutor obok.

Decydując się na współpracę z firmą Enzim, myślę, że niewątpliwym atutem byłoby dla mnie, że właśnie w sposób komfortowy, spokojny i bezpieczny mogę dystrybuować produkty. Wiem, że nie grozi mi żadna nieuczciwa konkurencja. W związku z tym mogę się w pełni zaangażować i związać relacyjnie z firmą. Wiem też, że firma Enzim przygotowała dla swoich dystrybutorów mapę, która może się okazać przydatna nie tylko samym dystrybutorom, ale też klientom, którzy korzystają z usług dystrybutorów. Myślę, że kiedy jestem firmą sprzątającą albo hotelem i chciałabym właśnie zaangażować się we współpracę z firmą Enzim za pomocą takiej mapy, bez problemu mogę odszukać dystrybutora, który działa w moim regionie.

Arek: Tak, oczywiście. Było to podyktowane rejonizacją, którą tutaj zaplanowaliśmy. Każdy dystrybutor jest oznaczony na mapie. Pomysł powstał w momencie, kiedy klienci końcowy zaczęli bezpośrednio do nas dzwonić z zamówieniami. Narodził się pomysł, aby na mapie, która jest umieszczona na naszej stronie internetowej, zaznaczyć wszystkich dystrybutorów, przez co klientowi końcowemu łatwiej jest dotrzeć do najbliższego dystrybutora. W momencie, kiedy klient końcowy dzwoni do nas z chęcią zakupu produktu, łatwo jest nam odesłać takiego klienta końcowego do najbliższego dystrybutora.

Dzięki uprzejmości Arka i Natalii mogliśmy się dzisiaj dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy na temat firmy Enzim. Myślę, że udowodniliśmy już, dlaczego warto zostać dystrybutorem i jak bardzo przyjazna atmosfera panuje w zespole firmy Enzim. Dziękuję bardzo moim gościom za to, że dzisiaj mogli podzielić się z nami swoim doświadczeniem i tym, czym dla nich jest ta praca. Bardzo wam dziękuję, Natalio i Arku, za to, że byliście dzisiaj z nami.

Natalia: Dziękujemy.

Arek: Dziękuję serdecznie.

Żegnam się z wami i cieszę się, że mogliśmy od kuchni poznać życie i pracę w firmie Enzim. Zapraszam do następnego odcinka, w którym dowiemy się, jak w sposób profesjonalny i kompetentny wycenić usługę sprzątającą. Do zobaczenia!

Leave a Comment

× SZYBKI KONTAKT